Agencja Nieruchomości Mój Dom

Wyszukiwarka ofert

Typ transakcji

Rodzaj nieruchomości

Województwo

Powiat/Miasto

Gmina/Dzielnica

użyj klawisza Ctrl
aby zaznaczyć kilka lokalizacji

Ulica

Numer oferty

Typ domu

Typ budynku

Typ działki

Typ lokalu

Typ obiektu

Materiał

Ilość pięter

od do

Rok budowy

od do

Ilość pokoi

Ilość pomieszczeń

od do

Piętro

od do

Cena

od do PLN

Cena za m²

od do PLN

Powierzchnia

od do m2

Powierzchnia działki

od do m2
Zgłoś czego szukasz Zgłoś nieruchomość

Jak szybko sprzedać swoje mieszkanie?

Jak szybko sprzedać swoje mieszkanie? Jak osiągnąć za nie atrakcyjną cenę? Jak przygotować je do sprzedaży? Te pytania zadaje sobie każdy sprzedający, który chce skutecznie i szybko zbyć swoją nieruchomość.

 

Technik jest wiele – od zabiegów upiększających i odświeżających mieszkanie, poprzez światło, zapach, fotografię oraz umiejętną prezentację nieruchomości. Wszystkie metody mają na celu jedno – wywołanie jak najlepszego pierwszego wrażenia. Pamiętajmy - można je wywołać tylko raz, więc warto o nie zadbać. W przypadku sprzedaży mieszkania  to klucz do sukcesu. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym elementom metamorfozy mieszkania przeznaczonego na sprzedaż.

 

Po pierwsze porządek!

 

Każde mieszkanie powinno lśnić i pachnieć, tym bardziej, jeśli przeznaczone jest na sprzedaż. To absolutna podstawa, jeśli chcemy wywołać jak najbardziej pozytywne wrażenie na oglądającym. Porządki powinniśmy zacząć od najważniejszych miejsc, jakimi są łazienka, wc i kuchnia. To właśnie tam kupujący będzie najbardziej zwracał uwagę na czystość. Pamiętajmy, że musimy utrzymywać porządek w mieszkaniu podczas jego sprzedaży. Nie zapraszajmy potencjalnych klientów, kiedy gotujemy obiad, czy po szalonych zabawach dzieci. Zaścielmy łóżka, schowajmy pościel oraz uprzątnijmy rozrzucone rzeczy. Niekiedy źródłem brudu mogą być zwierzęta domowe – właściciel może już nie zwraca na to uwagi, ale klient jest na takie aspekty bardzo wyczulony. Sprzątnijmy po naszym pupilu. Pamiętajmy o utrzymywaniu porządku!

 

Po drugie przestrzeń.

 

Właściciel mieszkania często nie zdaje sobie sprawy, jak wieloma zbędnymi przedmiotami otacza się w swoim mieszkaniu. Usuńmy niepotrzebne lub zniszczone meble, nadmiar przedmiotów, a także zbyt wiele elementów dekoracyjnych, które po prostu zabierają przestrzeń. Każdy z nas naturalnie wybrałby mieszkanie większe, bardziej przestronne niż małe, ciasne, a na dodatek zagracone. Najprostszą techniką „dodania” przestrzeni jest pozbycie się nadmiaru tekstyliów – obrusów i serwet oraz dywanów. A zamiast ciężkich i ciemnych zasłon pomyślmy o bardziej lekkich i delikatnych. Ważne jest również pogrupowanie mebli pod względem funkcji, tak aby wiadomo było, gdzie jest cześć wypoczynkowa, gdzie część kuchenna, a gdzie jadalniana. Wbrew pozorom prezentowanie pustego pomieszczenia wcale nie jest korzystne. Ustawmy stolik i fotel w salonie. Tym samym stopniujemy przestrzeń,  w pomieszczeniu coś się dzieje. Klient lepiej poczuje się w pokoju „określonym” niż takim, który nie wiadomo, jakie ma przeznaczenie.

 

Po trzecie kolory.

 

Nasze mieszkania często są bardzo kolorowe, ale niestety nie zawsze idzie to w parze ze spójnością kolorystyczną. Przed sprzedażą musimy sprawić, by całe mieszkanie było w podobnej, przyjemnej dla oka tonacji. Pozbywamy się kontrastowych, wyrazistych kolorów na rzecz jasnych, stonowanych, a mocne barwy zostawmy dla dodatków. O ile właścicielowi podoba się czerwona ściana w sypialni, to prawdopodobieństwo, że spodoba się innym, jest nikła. Dlatego przemalowanie pomieszczenia na bardziej neutralny kolor sprawi, że więcej osób się w nim „odnajdzie”, a tym samym zainteresuje ofertą. Generalna zasada mówi o stosowaniu jasnych, zimnych barw. Nie tylko nadają wrażenie czystości, ale sprawiają, że optycznie pomieszczenia są większe.

 

Po czwarte styl.

 

Jaki styl jest najbardziej odpowiedni, kiedy chcemy szybko sprzedać mieszkanie? Okazuje się, że najwłaściwszy jest jego teoretyczny brak! Oglądający mieszkanie nie może poczuć, że narzucamy mu jakiś konkretny sposób mieszkania, a tym samym sposób życia. W mieszkaniu owszem musi panować spójność stylistyczna, elementy wyposażenia muszą harmonijnie współgrać z podłogą, meblami, dodatkami, jednak nie może być on na tyle wyrazisty, by przysłonić samą nieruchomość. Transparentność sprawi, że klientowi łatwiej będzie wyobrazić sobie siebie w danym mieszkaniu. Pozwólmy mu na to. Unikajmy zatem agresywnych dodatków typu wielkie rzeźby, „krzyczące” obrazy, nietypowe elementy wyposażenia, które przecież niekoniecznie będą podobać się innym.

 

Po piąte detale.

 

Mają one bardzo duże znaczenie. Umiejętnie dobrane dodatki potrafią wspaniale uzupełnić metamorfozę danego mieszkania. Dodatków przede wszystkim szukamy w danym mieszkaniu, by zminimalizować wydatki. Nie chodzi przecież o całkowitą zmianę mieszkania i przeznaczenie sporego budżetu na zakupy nowych rzeczy. Czasem wystarczy odpowiednie poprzestawianie detali, ograniczenie pamiątek rodzinnych, wprowadzenie ciekawego koloru za pomocą poduszek czy świeczek. Nie od dziś wiadomo, jak istotną rolę w sprzedaży każdego produktu odgrywają emocje i marzenia. Zwróćmy uwagę na drobne elementy – symbole, które mają na celu do tych uczuć i aspiracji się odnieść. Przykładowo bardzo dobre wrażenie na kupujących zrobią książki w sypialni czy koszyk z ziołami w kuchni. Jeżeli oferta skierowana jest do ludzi bardziej zamożnych, na toaletce mogą stanąć markowe perfumy czy inny, bardziej ekskluzywny gadżet. W salonie dobrze jest też postawić wazon ze świeżymi kwiatami. Ale uwaga – np. czerwony bukiet może wpłynąć niekorzystnie na odczucia oglądającego. Najlepszym w tym wypadku kolorem jest żółty.

 

Po szóste zdjęcia.

 

Aby potencjalny nabywca miał ochotę odwiedzić nasze mieszkanie, musimy przyciągnąć jego uwagę dobrze napisanym ogłoszeniem i zawartymi w nim zdjęciami. W większości przypadków to zdjęcie zadecyduje, że zaciekawimy się tym, a nie innym mieszkaniem. Pozostawmy te czynności pracownikom agencji nieruchomości, którzy wykorzystają swoje doświadczenie i wykonają te czynności rzetelnie i profesjonalnie. Posiadają oni wiedze na co zwrócić uwagę, ponieważ na co dzień pracują z osobami pragnącymi kupić mieszkanie i znają ich potrzeby.

 

Jak widać technik i sposobów na wywołanie dobrego wrażenia jest wiele. Wiele jest też zagadnień, na które trzeba zwrócić uwagę, o których musimy pamiętać i je zastosować. Warto włożyć trochę pracy aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej nieruchomości, którą chcemy szybko sprzedać. To dość prosta droga do sfinalizowania transakcji i osiągnięcia odpowiedniej ceny. Bo mieszkania dobrze przygotowane, opisane i sfotografowane z pomocą agencji nieruchomości to mieszkanie sprzedane!

 

estate 01/2014

Wszelkie podane informacje o nieruchomościach prezentowanych przez pośrednika na naszych stronach nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i nie są wiążące. Wszystkie szczegóły zestawiono na podstawie wypowiedzi lub dokumentacji przedstawionej przez właściciela nieruchomości. Jednocześnie nie bierzemy odpowiedzialności za ich prawidłowość, kompletność i aktualność. Prosimy o kontakt z naszym biurem, celem ustalenia szczegółów transakcji.
Designed by Possible
Polityka prywatności